Klon Datuk Siti Nurhaliza ?.... Ferry Seri Karisma Soundrack...

'Bakatnya yang luar biasa... mampukah ia menjadi seperi Datuk Siti Nurhaliza?'


Ferry Seri Karisma..
nama yang cukup asing dalam dunia nyanyian di Malaysia. Namanya hanya dikenali sebagai make-up artist drama-drama tempatan di bawah produksi Rashid Sibir. Sentuhan magisnya pada wajah selebriti terkenal meninggalkan kesan yang cukup mendalam terutama dihati menonton yang menyaksikan solekan pelbagai jenis pada wajah para pelakon yang membintangi pelbagai drama arahan sutradara drama air mata 'Rashid Sibir'. Namun, kerjaya dalam kariernya bukan setakat itu saja, malahan Ferry kini mencipta nama pula sebagai pelakon utama bagi drama 'D'Debab' yang telah disiarkan di saluran Astro Ria beberapa bulan yang lepas. Drama yang mengisahkan seorang lelaki lembut yang mempunyai suara seakan-akan wanita ini telah meminjamkan suaranya pada adiknya untuk dimuatkan dalam album adiknya untuk menjadi seorang penyanyi terkenal. Ini telah mebuatkan dirinya bangkit atas naluri sendiri untuk memperkenalkan dirinya pada khalayak supaya mengetahui bahawa dialah yang menyanyikan lagu itu bukan adiknya. Kalau anda yang terlepas menonton drama D'Debab ini, anda mungkin akan terasa kerugiannya, kerana inilah sebuah kisah benar disebalik suara emas, Ferry Seri Karisma yang seakan-akan suara penyanyi terkenal, Datuk Siti Nurhaliza. Anda tidak percaya? Bolehlah menonton klip video yang dihasilkan oleh Opera Klasik dan Rashbir Media untuk drama D'Debab lakonan Ferry Karisma, Enot, Fauziah Gous, Syanie dan ramai lagi.

DIA.. theme song for D'Debab telemovie directed by Rashid Sibir.. Artist : Ferry Seri Karisma..


Video klip ini adalah dinyanyikan oleh Fery Seri Karisma sendiri, bukan di miming atau suara orang lain. Inilah suara sebenarnya.. Sebelum ini, Ferry pernah menyanyikan lagu berjudul Kasihku, ciptaan Onie yang jugak disiarkan di dalam drama tersebut.


Kasihku.. Single by Ferry Seri Karisma..



Percayakan?. Itulah kedua-dua lagu nyanyian Ferry yang katanya bakal meletup dipasaran siber nanti. Ingat jangan membuat spekulasi bahawa, dia adalah klon Siti. Tetapi, itulah suara sebenar beliau apabila mengalunkan lagu-lagu nyanyian bintang ternama, Siti Nurhaliza.. Mesti ramai yang cakap.. 'eh macam sitilah'.. tapi tak de lah.. itu suara emas yang dianugerahkan kepada Datuk Ferry.. eh bukan Ferry Seri Karisma la...

p/s: pada komposer baru yang nak buat lagu untuk drama ker apa ker, kalau nak cari suara mcm siti.. inilah orangnya... kelaskan...?

Catat Ulasan

0 Ulasan