Ekslusif Memorendum dari Ahmad Puad Onah... bantah Ahmad Idham dan David Teo terajui FINAS!!!


Dari kiri, Norman, Ahmad Fuad, M.Daud dan Shuhaimi Baba menunjukkan memorandum yang dihantar kepada Dr. Rais Yatim membantah pelantikan Ahmad Idham dan David Teo sebagai Ahli Lembaga Pengarah Finas.

Belum keputusan rasmi siapa yang bakal menerajui Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) dan gossip mengenai pelantikkan Ahmad Idham sebagai Ketua Pengarah FINAS bagi mengantikan Encik Mahyiddin Mustakim, kini Persatuan Penerbit Filem Malaysia (PFM) pula ghairah menghantar memorendum tanda tidak bersetuju atas perlantikkan Ahmad Idham dan David Teo sebagai Ahli Perbadanan FINAS bermula 1 Julai 2010. Memorendum yang dibentangkan pagi tadi di sebuah restoran di PWTC Kuala Lumpur itu dihadiri oleh beberapa penggiat filem tanah air dan juga rakan media. Sidang media tersebut menjadi panas ekoran beberapa pihak melobi Ahmad Idham sebagai KP FINAS yang baru sekaligus David Teo mungkin dilantik sebagai Pengerusi FINAS. Namun, apa yang pasti setiap kontroversi itu ada kebenarannya. Justeru jangan cepat melatah kerana FINAS tentunya ada sebab jika memilih KP yang baru mengikut persetujuan Menteri KPKK.

Kita tunggu dan lihat perkembangannya sahaja.

Salinan Memorendum membantah perlantikkan Ahmad Idham dan David Teo
p/s: Anda rasa siapa yang terpilih menerajui FINAS sebagai KP?. Afdlin Shauki, Ahmad Idham atau Mamat Khalid?. Mahu ke mereka?. Kalau menerajui FINAS sebagai orang penting, mereka tak boleh mengarah atau menerbitkan filem lagi selama 5 tahun.. hehehe. aku rasa Meow Meow yang dok guna laptop aku nk jadi KP. hehehe.

Catat Ulasan

0 Ulasan