Paparkan Realiti Dunia Artis.. Ibu Mee Segera kritikan tajam tapi komedi!!!

ASTRO Entertainment melalui saluran RIA telah menyiarkan sebuah drama bertajuk 'Ibu Mee Segera'. Drama berdurasi 90 minit hasil garapan Michael Ang dan skrip tulisan Amor Rizan ini merupakan sebuah kisah realiti tentang dunia artis yang sememangnya berlaku dalam dunia hiburan sekarang.

Paparan secara komedi melalui beberapa kritikan tajam disampaikan secara bersahaja oleh beberapa pelakon, menjadikan Ibu Mee Segera sebagai sebuah drama komedi, walaupun jalur pemikirannya lebih menjurus kepada perilaku dan sikap segolongan artis yang masih berpijak dibumi nyata atau sekadar lakonan dalam kehidupan mereka sendiri.

Kisah kehidupan beberapa personaliti dan selebriti disampaikan bersahaja melalui watak yang dilakonkan oleh Zizan Nin sebagai Lelaki Lembut yang mewakili kebanyakkan pekerja belakang tabir. Ia disokong oleh beberapa pelakon lain yang turut membantu dalam menghidupkan isi dan konteks sesebuah cerita.

Ibu Mee Segera mengupas tentang pergaduhan beberapa artis di lokasi penggambaran, Kisah Kehidupan Datuk Siti Nurhaliza dengan produk kecantikkannya, Kisah pelakon Sharifah Armani dengan dialog yang mencetuskan kontroversinya, kisah pengacara yang menggemparkan negara melalui pengakuan atas dunia pondannya, serta beberapa latar cerita yang difikirkan agak panas tetapi menghiburkan.

Justeru, Ibu Mee Segera yang disiarkan di saluran ASTRO RIA wajar ditonton oleh semua warga Industri Hiburan dan Filem Tempatan, kerana apa yang dipaparkan adalah sebuah cerita realiti yang benar-benar berlaku dalam kehidupan kita terutamanya yang berstatus bintang popular..
IBU MEE SEGERA

p/s: hahahahaha.. kelakar sungguh tapi penuh dengan kritikan tajam tapi agak santai!!

Catat Ulasan

3 Ulasan

Tanpa Nama berkata…
tak klakar pun
fadz berkata…
erk, lawak ke ni? ad merdeka kau kat atas tu lagi menarik ah bro..
Amy Ikram berkata…
hahahaha
ada orng yg berpendapat bahawa ia kelakar.. bagi aku ia cukup menghiburkan walaupun plotnya bukan polt filem bro..