MAMPUKAH 'BUNOHAN' DAIN SAID MENANG BESAR MALAM INI ? - FESTIVAL FILEM MALAYSIA (FFM25)

Jika Dain Said mencipta gegarannya di Malam Gemilang Cipta FFM25 menerusi filem 'Bunohan' yang memenangi 3 Anugerah Cipta FFM25 iaitu 'Penataan Bunyi Terbaik, Penataan Seni Terbaik dan Skor Muzik Asal Terbaik', mampukah 'Bunohan' dinobatkan sebagai Filem Terbaik di FFM25 yang akan berlangsung malam ini. 

Malam Kemuncak Festival Filem Malaysia ke-25 (FFM25) dianjurkan FINAS dengan kerjasama GAFIM, PFM dan Karyawan, akan berlangsung malam ini, 2 Mac 2013 pukul 8.30 malam. Memilih PICC Putrajaya sebagai lokasi utama festival, FFM25 akan disiarkan secara langsung menerusi Mustika HD, Astro Ria dan RTM2. 

Sebanyak 19 Anugerah Perdana akan diumumkan  malam ini. FFM25 bakal dihoskan Erra Fazira dan Fahrin Ahmad. Pada anda yang ingin menyaksikan Malam Anugerah Perdana FFM25, bolehlah datang terus ke PICC Putrajaya, malam ini.

Oh ya, sempena FFM25 yang akan berakhir pada 2 Mac 2013 hari ini, Finas dengan kerjasama Aswara akan menganjurkan Program Tayangan & Apresiasi Filem arahan Datuk Rahim Razali. 'Matinya Seorang Patriot, Abang dan Anak Sarawak', akan ditayangkan secara eklusif pada 2 Mac 2013 bermula pukul 9.00 pagi hingga 6.00 petang. Antara bintang filem yang dijangka hadir memeriahkan acara ini ialah Pelakon Filem Noor Kumalasari, Eman Manan dan ramai lagi. 

Untuk makluman anda, FFM25 ini terbahagi kepada dua Malam iaitu Malam Anugerah Cipta dan Malam Anugerah Perdana. Malam Anugerah Cipta FFM25 telah diadakan pada 27 Februari 2013 di eCurve, Damansara, Kuala Lumpur. Sebanyak 11 kategori telah diumumkan. Antara penerima Anugerah dan keputusan penuh Anugerah Cipta FFM25 ialah:-



KEPUTUSAN PENUH ANUGERAH CIPTA FFM25

1. Poster Terbaik: Seafood (Silver Ant Sdn Bhd)
2. Pereka Kostum/Busana: 29 Februari (Hasnan Yaacob)
3. Pelakon Kanak-Kanak Terbaik: Hantu Gangster (Tee Jing Chen)
4. Lagu Tema Terbaik: Ombak Rindu (Nurzaidi Abdul Rahman)
5. Penataan Bunyi Terbaik: Bunohan (Raja Ahmad Shaidaley dan Imaginex Studios)
6. Penataan Seni Terbaik: Bunohan (Dain Iskandar Said)
7. Pengarah Harapan: SAM (Syafiq Yusof)
8. Filem Pendek Terbaik: Sanzaru (Reservoir Production Sdn Bhd)
9. Filem Animasi Terbaik: Ninja Vs Pirate (The One Academy)
10. Skor Muzik Asal Terbaik: Bunohan (Mendiang Yuan Tan Yan Wei, Imaginex Studios)
11. Penggiat Belakang Tabir Terbaik: Lim Kim Hua (pembekal filem)


Sempena FFM25 ini juga, kami menyediakan iklan promo TV bagi mempromosikan FFM25 kepada umum. Jom sama-sama kita tonton klip promo FFM25 yang menampilkan pelakon Emma Maembong, Azwan Annuar, Aryl Falak, Ben Amir, Fandi dan Boonga.


KLIP PROMO FFM25

FFM25
MALAM ANUGERAH CIPTA


Festival Filem Malaysia ke 25 (FFM25)
'Merayakan Perak, Mengilhamkan Emas'

Catat Ulasan

0 Ulasan