ANUAR ZAIN IDAM KONSERT SOLO

Walaupun hadir sebagai artis undangan bagi menjayakan persembahan di Konsert Gala Seri Puteri Simfonik Winds di Istana Budaya, Kuala Lumpur pada 20 Mei 2023 nanti, penyanyi Anuar Zain optimis berharap tahun 2023 membuka lembaran baharu bagi dirinya untuk mengadakan sebuah konsert solo berskala besar. Konsert yang diidamkannya itu khabarnya akan diumumkan tidak lama lagi, namun dalam pada itu Anuar Zain teruja menantikan sambutan penonton bagi persembahan eksklusifnya Mei ini bersama Sekolah Seri Puteri dalam sebuah konsert amal Simfonik Winds bersama Anuar Zain.

Konsert yang bertujuan untuk mengutip dana bagi meneruskan legasi kecemerlangan  SPWinds ke pertandingan International Orchestra Festival and Competition Golden Sardana di Barcelona, Sepanyol pada 12-17 September 2023 nanti adalah sebuah persembahan unik yang menampilkan Seri Puteri bersama Anuar Zain. Persembahan SPWinds ini merupakan kumpulan Orkestra yang ditubuhkan pada tahun 1976 di Sekolah Seri Puteri (SPP), Cyberjaya, Selangor. 

Walaupun hanya sebuah orkestra yang diterajui sekumpulan pelajar sekolah Seri Puteri, namun sebenarnya ia telah banyak mencipta sejarah luar biasa  sekaligus mengharumkan nama negara di pentas ternama musik klasik seperti Carnegie Hall di New York, dan Golden Hall Musikverein di Vienna, Australia. Persembahan yang memerlukan dana berjumlah RM 900,000.00 ini juga akan turut disalurkan kepada SPWinds, yang merupakan organisasi tidak berasaskan keuntungan. 


Melalui konsert ini, SPWinds juga mengharapkan kerjasama pihak swasta dan mengalu-alukan sumbangan sumbangan individu dan tajaan pihak korporat dalam menjayakan misi "Road To Barcelona 2023". Sebarang pertanyaan boleh diajukan kepada Pn. Hawariah (019-2591724) atau Pn. Shahriyah (019-435 2090) serta boleh dihubungi melalui emel di spwinds@seriputeri.edu.my

Bagi mereka yang ingin menonton persembahan eksklusif SPWinds bersama Anuar Zain bolehlah mendapatkan tiket masing-masing di laman https://www.myticketempire.com/flourishes23 dengan harga bermula RM168 hingga RM468. 

Catat Ulasan

0 Ulasan