Filem Estet ke Pentas Teater?!


Belum sempat masuk panggung, filem berwajah 1Malaysia arahan sutradara profilik, Mamat Khalid khabarnya akan dipentaskan di Panggung Sari, Istana Budaya pada tahun depan 2010. Karya yang penuh warna-warni ini bakal ditayangkan serentak seluruh Malaysia pada hujung tahun ini dan dikatakan sebuah filem yang mungkin menjuarai Filem Terbaik FFM23 2010 nanti. . Benarkah Estet bakal dipentaskan dalam naskhah teater dan menjadi sebahagian persembahan yang bersejarah barangkali untuk tahun 2010?. Sama-samalah kita nantikan kehangatan Teater Estet The Musical yang katanya akan direalisasikan abg mamat pertengahan tahun depan. Jika benarlah sangkaan ini, maka bertambah besarlah rezeki Mamat Khalid bersama syarikat produksinya, Naga XVS ini.

Info menarik berkaitan Estet
  • Lagu tema Estet dinyanyikan Awie dalam bahasa Tamil.
  • Perlancaran Video Klip Estet akan di adakan pada 2 Oktober 2009 ( tarikh akan dipastikan) dan tempatnya adalah kawasan terbuka Masjid India.
  • Filem Estet di dokumentasikan dalam sebuah buku, tulisan blogger hiburan popular, Ajami Hashim juga akan dilancarkan pada Oktober 2009.
  • Tayangan Perdana Filem Estet khabarnya akan ditayangkan di Panggung Collesium, Kuala Lumpur kerana Estet mencerminkan kepelbagaian kaum dalam satu naskhah.
  • Estet sebuah filem yang akan menjadikan semua panggung di Malaysia huru hara dengan gelak ketawa penonton, kerana filem ini adalah komedi habis-habisan abg mamat!.
p/s: Estet... filem 1Malaysia terbaik Mamat Khalid.. cayalah!!!
*azwan annuar dia suke lepak kat dalam mulut Naga*.. hehehe


Catat Ulasan

0 Ulasan