Talentime Yasmin Ahmad ke 15 buah negara!!



Penghargaan cukup tertinggi buat Yasmin Ahmad. Talentime kuasai pasaran dunia


Walaupun dikritik sebagai 'pencemar budaya' menerusi pelbagai buah filem arahannya, samada ketika hidupnya ataupun disaat kematiannya, pengarah filem terkenal, Allahyarham Yasmin Ahmad sentiasa mendapat tempat masyarakat dunia, apatah lagi karya terakhirnya 'Talentime' kini sudah mendapat permintaan untuk ditayangkan di 15 buah negara, disamping terpilih menyertai beberapa festival filem di peringkat antarabangsa.

Menurut Ahmad Puad Onah, Pengurus Besar Filem & Drama Primeworks Studios Sdn.Bhd menyifatkan bahawa beberapa pihak sudahpun memohon untuk menjadikan Talentime sebagai tayangan khas di beberapa festival filem sebagai penghormatan buat Allahyarham. "Antara penganjur yang membuat permintaan adalah dari Tokyo, New York, London dan Scotland."Ini bermakna, filem-filem Yasmin walaupun dikecam oleh pengkritik tempatan, malahan masyarakat filem di luar, cukup menghargainya. Justeru, sekalung tahniah buat keluarga Allahyarham kerana bakat kreativiti Yasmin sukar ditandingi oleh mana-mana pihak walaupun ada pihak yang mempertikaikan kehebatannya.

p/s: Barangkali ada beberapa pihak yang mungkin tidak senang dengan filem-filemnya yang mendapat tempat masyarakat dunia, namun ada juga yang mengirimkan sms pada saya terutamanya 'SM' yang tak habis-habis dengan dengkinya terhadap industri filem tempatan. Sudah-sudahlah tue. Siapakah SM? Sendirilah fikir ye

Catat Ulasan

3 Ulasan

Tanpa Nama berkata…
waaahh.. seronok dengar oh.. pelik r.. nape org suka sgt banned citer dia.. aku sangat suka ohh dia nye work.. iklan and movie.. superb.. xmcm cerita2 mcm cinta fotokopi.. 7 perhentian n sewaktu dgn nya (which publisiti lg meluas dr cite2 arwah yasmin.. cite2 sampah.. meluas je kt malaysia.. bila ade cita bgus, di-bnned.. she still my fav dir all time..
ikanbilis berkata…
alhamdulillah rezeki arwah kan...

pengkritik tu biar je lah dah macam tu kepuasan dier macam la die mampu buat =)
Tanpa Nama berkata…
sape sm ek??