Menangi RM 6,000 untuk bikin filem Cereka!!

Berita ekslusif buat semua pembikin filem muda, pengarah filem pendek dan karyawan tempatan, satu pertandingan bagi membikin filem cereka mengalu-alukan kertas cadangan penerbitan dari semua pihak bagi merebut grant penerbitan berjumlah RM 6,000.00. Pertandingan yang dianjurkan oleh KOMAS Freedom Film Fest kali ini membuka peluang keemasan buat semua rakyat Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas. Penyertaan mestilah sampai ke pihak penganjur sebelum 17 Mei 2010. Jika anda berminat dan mahukan karya anda di adaptasikan ke format cereka samada menggunakan 35mm atau HD, jangan lepaskan peluang keemasan ini untuk sekali sepanjang hidup anda.

Info:-
  • KOMAS Freedom Film Fest 2010 sekali lagi sedang mencari kisah-kisah hak asasi di Malaysia untuk diketengahkan.
  • Tiga kertas cadangan yang terbaik akan diberikan geran berjumlah RM 6,000.00 dan bantuan dari KOMAS untuk menghasilkan filem mereka.
  • Tayangan perdana filem-filem pemenang juga akan diadakan semasa Freedom Film Fest 2010 pada bulan November 2010. Para pemenang juga akan menerima Anugerah Justin Louis dalam peringatan penyelaras KOMAS yang pertama telah terkorban dalam sebuah nahas bot ketika menyertai misi di Sarawak untuk menyiasat keganasan pihak berkuasa terhadap masyarakat Penan.
  • KOMAS (Pusat Komunikasi Masyarakat) adalah badan kerajaan yang arif dalam latihan fasilitasi dan pendidikan dalam mengetengahkan isu-isu hak asasi di Malaysia.
  • Durasi penerbitan filem samada berformat Dokumentari/Dokudrama/Animasi/Grafik adalah di antara 15 hingga 30 minit.
  • Bahasa pertuturan mestilah bahasa pertuturan di Malaysia yang mesti mempunyai sarikata bahasa Malaysia/ Inggeriss.
  • Tarikh tutup penyertaan mestilah sampai sebelum atau pada 17 Mei 2010.
Sebarang pertanyaan berhubung borang penyertaan atau maklumat berkaitan, bolehlah menghubungi SARAH di 03-79685415. Klik KOMAS untuk sebarang maklumat.

GADOH Trailer - filem yang diterbitkan oleh KOMAS. Anda bagaimana?

p/s: Apa lagi?. jom la.. hehehe

Catat Ulasan

0 Ulasan