25 Julai 2011.. Genap 2 tahun pemergian Yasmin Ahmad


25 Julai 2009 hingga 25 Julai 2011, hari ini genap 2 tahun pemergian sutradara kreatif, Allahyarham Yasmin Ahmad ke rahmatullah. Hari ini jugalah dunia filem menangisi kehilangan seorang insan seni yang tidak ternilai harganya. Bermula dengan Rabun, Sepet, Gubra, Mukhsin, Talentime dan Muallaf, tiada lagi sentuhan barunya melainkan tasbih dan doa kita agar dirinya ditempatkan dikalangan orang yang beriman.


Terus terang aku cakap, aku amat merindui setiap karyanya. Iklan-iklan sentuhannya cukup memberi makna padaku begitu juga seluruh rakyat Malaysia. 'Yasmin' kau satu dalam sejuta.. apa yang aku nak cakap di sini adalah 'i missed you so much..!' We love your forever and never!.



Oh ya.. dikesempatan ini aku nak sajikan pada korang sebuah klip khas yang aku hasilkan 2 tahun lepas.. Thanks pada Adibah Noor, Primeworks dan my love editor, Dell yang sudi memberi inspirasi bersama-sama sehingga terhasilnya sebuah kenangan abadi yang tiada ternilai harganya. Hanya 'tangisan kerinduan' mengiringi... Sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah buat Allahyarham Yasmin Ahmad! Moga tenang di sana..


Tangisan Kerinduanku buat mu..



--- we love you--- mak---


Catat Ulasan

1 Ulasan

DanieL AdiE berkata…
Al-fatihah.

Sesungguhnya karya-karya beliau memang diingati..