Young Filmmakers Forum 2011 & Just A Minute PSA

PROGRAM 1
Apa yang anda buat pada 20hb Oktober 2011?
Adakah anda seorang karyawan filem tempatan - karyawan muda yang bakal menyinari industri filem dan hiburan tempatan?
Apa kata luangkan masa anda untuk sama-sama memeriahkan aktiviti yang kami sediakan..

Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) dengan kerjasama Institut Kesenian Dan Kajian Media Malaysia ( Akademi Semesta), akan menganjurkan Young Filmmakers Forum pada 20hb Oktober 2011 ( Khamis), bermula jam 9.00 pagi hingga 5.00 petang. Forum yang bakal dihadiri beberapa tetamu istimewa dalam industri filem tempatan dan antarabangsa akan di adakan di Sound Stage Studio, Finas. Jika anda berminat atau mempunyai sebarang pertanyaan berhubung program ini, mohon hubungi Unit Latihan Finas, di talian 03-4131 2572 / 03-4104 1377 .

Penyertaan adalah PERCUMA..

Jangan lepaskan peluang keemasan ini..

p/s: macam best je.. hehehe

---------------------------------------------------------------------------------------------------

PROGRAM 2
'Just A Minute', merupakan pertandingan menghasilkan PSA ( Pesanan Khidmat Masyarakat) anjuran Primeworks Studio, Finas, Alt Media dan Majalah Campus Plus.

Pertandingan ini terbuka kepada semua pelajar di mana-mana institut pengajian tinggi Malaysia. Mereka akan diuji dengan tahap kreativiti mereka dalam menghasilkan mesej yang bermakna dan menarik perhatian masyarakat. Pemenang bagi pertandingan ini akan menerima sehingga RM 5000 dalam bentuk wang tunai dan peluang untuk PSA mereka untuk disiarkan dalam televisyen. Pertandingan ini telah dirancang untuk dijalankan setiap tahun, dengan itu menyediakan platform berterusan untuk mencungkil bakat kreatif daripada pemuda.

Dalam program ini, peserta dikehendaki untuk memilih tema yang mereka ingin pamerkan dan ia terhad kepada tempoh satu minit sahaja. Ini bermakna, tema haruslah mempunyai kesedaran sosial yang sangat tinggi. Penyertaan telah dibuka pada 30 September 2011 sehingga 17 Oktober 2011. Keputusan akhir dan muktamad dijadualkan akan diumumkan pada 12 November 2011. Semua pelajar dijemput untuk menunjukkan coretan kreatif mereka dan mengambil bahagian. Untuk maklumat lanjut atau untuk melengkapkan borang penyertaan, sila klik sini.

p/s: Ayuh...



Catat Ulasan

0 Ulasan