IBU BAPA DIBENARKAN MEMBAWA ANAK KE PAWAGAM BERMULA 4 DISEMBER 2021

 Sebelum ini, kanak-kanak di bawah umur tidak dibenarkan masuk, namun dalam kemaskini terkini MKN mengenai SOP Pawagam telah membenarkan kanak-kanak bawah umur 12 tahun masuk ke pawagam dengan syarat ibu bapa yang mengiringi mestilah telah menerima vaksin lengkap. Perkara ini turut dimaklumkan oleh pengusaha pawagam terkemuka tanah air, Golden Screen Cinemas (GSC) melalui kenyataan yang dikeluarkan oleh Pengurus Perhubungan Awam dan Jenama GSC, Sharmine Ishak. Menurutnya, "Selepas pengumuman prosedur operasi standard (SOP) dikuatkuasa, kami mula menerima kedatangan kanak-kanak bersama ibu bapa atau penjaga pada 4 Disember lalu. Dalam hal ini, GSC amat komited dengan kehadiran penonton terutamanya kanak-kanak, kerana panggung wayang adalah medium terbaik buat seisi keluarga untuk berhibur disamping mereka boleh menonton karya filem di layar besar antaranya Encanto, Ghostbusters: Afterlife, Spider-Man: No Way HomE, dan The Matrix Resurrection". 

Namun begitu, mereka harus mematuhi prosedur operasi standard (SOP) tersebut dengan memakai pelitup muka dan sentiasa mengenakan cecair pensanitasi kuman / hand santizer. Terdahulu, sebagai sokongan terhadap SOP ini, Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) telah menerbitkan video pesanan khidmat awam mengenai SOP Di Pawagam arahan Amy Ikram , di mana ia dibintangi oleh Erra Fazira, Bell Ngasri, D'Boy Hamdan, Joey Daud, Douglas Lim, Sangeeta, Haleeda Mazlin, Norlia Ghani, dan adik Nik Hadiff. 

Selain itu, makanan dan minuman juga khabarnya boleh dibeli di luar kaunter pawagam kerana sebelum ini hanya mereka yang membuat pembelian online sahaja dibenarkan. 


Di Pawagam

Catat Ulasan

0 Ulasan