Osman Ali pengarah filem.... Dalam Botol?.


Selepas kejayaan filem 'Bukak Api, Malaikat Di Jendela, Puaka Tebing Biru dan Anak Halal', pengarah filem kontroversi, Osman Ali dikatakan bakal menggantikan Shadan Hashim untuk mengarahkan naskhah terbitan Raja Azmi '... Dalam Botol', yang judul asalnya 'Anu Dalam Botol'. Filem yang memaparkan pergolakan kisah cinta sejenis ini akan memulakan penggambarannya tidak lama lagi. Menurut Raja Azmi, pemilihan Osman Ali sebagai pengarah filem '.... Dalam Botol' adalah kerana jiwanya terlalu artistik, kreatif dan boleh menyampaikan apa yang tersirat disebalik yang tersurat. Ketika ditemubual melalui panggilan telefon sebentar tadi, Osman Ali menyatakan bahawa 'saya belum membuat keputusan samada untuk menerima atau tidak naskhah tersebut kerana skrip pun belum diterima. Jadi, agak sukar jika saya katakan job itu saya terima'.

Mungkin ada diantara anda tertanya-tanya, kenapakah Shadan Hashim menarik diri untuk mengarahkan filem ini!. Ini adalah kerana beliau tidak mampu menjiwai filem aliran sebegini kerana ia agak berat dan memerlukan penghayatan yang lebih. Oleh sebab itulah, Raja Azmi membuat keputusan untuk memilih Osman Ali menggantikannya. Tetapi, Osman Ali belum membuat keputusan secara rasmi.

Apabila bercakap pula mengenai para pelakon yang bakal membintangi ....Dalam Botol ini, Raja Azmi menjelaskan bahawa 'pemilihan para pelakon dibuat mengikut undian peminat menerusi portal murai.com', dan keputusan rasmi akan diberitahu pada suatu sidang akhbar sempena berbuka puasa tidak lama lagi. Justeru, kepada anda nantikan saja laporan terkini mengenai filem ...Dalam Botol yang dikatakan sebuah filem yang berani.. menggemparkan dan menakutkan melalui portal ini secara ekslusif.

p/s: Saya bersetuju seandainya Osman Ali mengarahkan filem bergenre seperti ini kerana apa yang sudah diketahui bahawa 'cara pengarahan, shot dan keberaniannya' begitu terserlah dalam menyampaikan apa yang tersirat di sebalik yang tersurat. Wallahuallam.

-Filem Bukak Api adalah filem pertama Osman Ali yang telah mencetuskan kontroversi kerana ia memaparkan kisah kehidupan golongan transeksual yang agak sensitif-.

Catat Ulasan

0 Ulasan