Konsert Akhir Akademi Fantasia 8.. dalam Beyond HD sepenuhnya!!!


Tahukah anda apakah yang di maksudkan dengan Beyond HD?. Beyond HD merupakan sistem penyiaran digital berdefinisi tinggi yang bercirikan peleraian dan menggunakan format digital dengan kualiti gambar yang tampak jelas serta mengkagumkan. Di luar negara, penyiaran digital HD sudah bermula sejak sekian lama, tetapi apabila Malaysia melalui rangkaian tv berbayar Astro memperkenalkan Beyond HD, masing-masing kelihatan agak janggal dengan perubahan penyiaran seumpama ini.

Memerlukan set tv LCD Plasma , LED 3D atau LED, Astro melalui rangkaian Beyond HD dapat dipancarkan secara terus tanpa ada sebarang gangguan yang biasanya berlaku pada set Astro normal apabila tiba waktu hujan. Memperkenalkan rangkaian HD melalui HBO HD, Astro Supersport HD, ESPN HD, Nat Geo HD dan History HD, kini Astro mengorak langkah memperkenalkan rangkaian 124 iaitu AFHD yang memberi penekanan kepada acara Akademi Fantasia musim ke-8. Boleh ditonton melalui set dekoder baru Astro beserta Piring Astro baru HD, pelanggan Astro tidak akan dicharge tambahan sebaliknya hanya dikenakan caj biasa bagi HD saluran iaitu RM 20 sebulan. Bermula pada malam ini, rangkaian 124 akan menyajikan penyiaran digital HD pertama di Malaysia apabila menyiarkan Konsert Akhir Akademi Fantasia musim ke-8.

Pada akhir tahun 2010 dan awal 2011, semua rangkaian saluran Astro akan menggunakan format HD Beyond sepenuhnya. Cuma bagi anda yang ingin merasai kepuasan tontonan sebenar tanpa ada gangguan dari segi janaan imej, maka ASTRO BEYOND, saluran digital HD perlu dilanggan oleh semua rakyat Malaysia.

p/s: Kecewa dengan Pihak Pengurusan Merdeka Villa Ampang nie.. aku tanya bila nk updated ke Astro Beyond, dia boleh kata 'kita kena mintak persetujuan dari semua penduduk', klau depa tak nak bubuh atau tukar, tak bolehlah'. Jadi aku yang ada dekoder beyond HD ni macam mana???. Tak dapat siaran HD la!!. itulah klau pihak pengurusan melayu!!!. tension aku. Jangan sampai aku pasang piring klau depa kedekaq!!!.. hurmm

Catat Ulasan

0 Ulasan