Rezeki Ngangkung... Ismail Bob Hashim dapat Toyota Alphard 3.5 dari David Teo!!


Pengarah Filem Box Office yang meraih kutipan pecah panggung RM 8.5 juta ringgit, Ismail Bob Hashim memenangi sebuah kereta Toyota Alphard 3.5 dari penerbit besar MIG dan Metrowealth, Mr David Teo. Majlis meraikan karyawan filem, krew produksi, artis label MIG, dan teman media itu di adakan penuh gilang-gemilang, semalam di One World Hotel, Petaling Jaya, Selangor. Majlis Malam Penghargaan dan Penyampaian Bonus itu turut menghargai kakitangan MIG Films yang rata-ratanya diberikan sebuah banglo Semi-D iaitu 1 tingkat dan 2 tingkat. Tidak terkecuali juga beberapa pelakon dibawah label MIG, antaranya Lisa Surihani, Farid Kamil, Shaheizy Sam, Angah Raja Lawak, dan ramai lagi. Mereka membawa pulang wang tunai bagi setiap seorang dalam RM 10,000.00 hingga RM 40,000.00.
Azahari, pegawai perhubungan MIG Films, turut menerima sebuah Mercedez-Benz E 200 dari David Teo. Walaupun berlainan agama, David Teo juga turut memberikan bonus berjumlah RM 10,000.00 kepada Ustaz Fauzan yang selalunya membacakan doa di dalam mana-mana majlis dan aktiviti yang di anjurkan MIG Films. Daripada bonus yang diberikan, David Teo menjanjikan lebih banyak lagi filem-filem terbitan produksinya yang bakal memasuki pawagam tempatan sepanjang 2011. Antaranya Kembar Siang, Kongsi, Senario The Movie Ops Pocot, Flat 3A, Alamak Toyol dan banyak lagi. Selain daripada menerbitkan filem-filem di bawah label MIG, David Teo juga menjadi pengedar utama kepada beberapa buah filem terbitan produksi lain, antaranya filem kontroversi ... Dalam Botol, Dilarang Masuk, Senjakala dan banyak lagi.

Namun 2010 tahun yang lumayan buat produksi MIG kerana Ngangkung berjaya mencatat kutipan tertinggi di dalam Industri Filem Malaysia sehingga diiktiraf di dalam Malaysia Books Of Record 2011 dengan jumlah kutipan RM 8.5 juta. Walaupun dikritik sebagai produser filem yang menerbitkan filem berasaskan keuntungan semata-mata dan tidak berkualiti, namun rekod cemerlang yang harus dibanggakan adalah produksi MIG dan Metrowealth telah berjaya mengutip pulangan dalam tempoh setahun bagi kesemua filem terbitannya sepanjang 2010 adalah berjumlah RM 73 juta, tetapi hanya RM 43 juta adalah milik MIG. Menurut David Teo, 'ini adalah satu kebanggaan atas pencapaian cemerlang produksi terbitannya, dan malam inilah kita akan menghargai semua yang terlibat dalam pembikinan apa jua produk yang diterbitkan MIG'. Dari penghargaan tersebut, saya merasakan tahun 2011 akan menjadi tahun cemerlang dan tahun rezeki buat produksi MIG jika Mr David Teo masih mengekalkan sifat murah rezekinya di dalam industri filem dan hiburan tempatan.


p/s: Tahniah buat semua pemenang. Difahamkan Mr David Teo telah menghabiskan sebanyak RM 4.5 Juta utk semua bonus ini. Wow!!

Catat Ulasan

0 Ulasan