... Dalam Botol diserahkan ke Library of Congress, Washington, D.C Amerika Syarikat!


...Dalam Botol: Kak Ogy Puji Sentuhan Khir Rahman

Pada 9 March 2011 yang lalu, Raja Azmi telah mengadakan Tayangan Perdana filem ... Dalam Botol bertempat di GSC Signature, Garden, Mid Valley, Kuala Lumpur. Tayangan yang dihadiri oleh ramai tetamu itu termasuk para pembikin filem, penerbit filem dan selebriti tanah air itu turut menyaksikan penyerahan filem ... dalam botol kepada wakil kedutaan Amerika Syarikat melalui Lingesh Waran. Penyerahan secara ekslusif itu adalah untuk kajian ilmiah bagi pihak Library of Congress, Washington, D.C. Ia telah disempurnakan oleh Dato' Shah Reza sambil disaksikan Jailani Sidek, suami kepada penerbit filem kontroversi itu, Raja Azmi.

... Dalam Botol mengisahkan konflik jiwa yang berlaku akibat pertukaran jantina yang kronik melalui watak Rubidin lakonan Arja Lee, akan menghantui Sinema Malaysia pada 24 Mac 2011, seterusnya akan berputar ke seluruh dunia pada awal bulan depan. Ketika ditemubual melalui panggilan telefon sebentar tadi, Raja Azmi menyifatkan bahawa pemilihan ...dalam botol ke persada dunia seterusnya mendapat hak tayangan di sana adalah satu kejutan yang tidak disangka. Beberapa wakil industri filem dunia dan festival filem antarabangsa memberi kepercayaan kepada naskhah arahan Khir Rahman itu agar dapat bertapak kukuh di pasaran antarabangsa.

Terkini, ... dalam botol akan di adakan Majlis Khas yang melibatkan para pengkritik filem minggu ini dan minggu hadapan membuktikan ... dalam botol antara naskhah yang mempunyai keistimewaannya tersendiri. Diluluskan bersih oleh LPF Malaysia dengan label tontonan 18 tahun ke atas, ... dalam botol dijangka menemui penonton di Astro First dalam format HD sepenuhnya apabila selesai tayangannya di pawagam kelak.

Nantikan kehangatan ... dalam botol dipawagam 24 Mac 2011.
Inilah filem Malaysia yang saya cari selepas karya Yasmin Ahmad yang menyentuh perasaan.

antara cenderahati dari Raja Azmi semasa Tayangan Perdana ... dalam botol

p/s: Anu Dalam Botol.. bakal menghantui minda anda...

Catat Ulasan

0 Ulasan