17 FILEM HEBAT DARI PERANCIS SEMPENA 'LE FRENCH FESTIVAL 2017'


KUALA LUMPUR, 18 APR - Memasuki edisi yang ke-16, Le French Festival (LFF) 2017 merupakan acara kemuncak bagi meraikan kepelbagaian budaya menerusi seni dan filem melalui penganjuran sebuah festival seni Perancis yang cukup eksklusif. Dikenali sebelum ini sebagai Festival Seni & Filem, Le French Festival 2017 menggabungkan 'seni persembahan merangkumi lukisan, konsert, tayangan filem, pameran, budaya hidup, muzik' dan sebagainya. 

Bakal berlangsung di tiga lokasi utama di Malaysia, antaranya Kuala Lumpur, Pulau Pinang, dan Kota Kinabalu, Sabah, Le French Festival 2017 akan bermula pada 4hb Mei hingga 18 Jun 2017.Ketika merasmikan Festival ini di GSC Mid Valley, Kuala Lumpur pada pagi Selasa, Mr Jean-Pierre Galland, Kaunselor Budaya di Kedutaan Perancis di Malaysia berharap ' festival ini dapat diterima baik masyarakat Malaysia di sini. Le French Festival 2017 antara program kesenian dari Perancis yang diterjemahkan melalui pelbagai skop seni dan budaya. Peminat filem-filem dari Perancis juga berpeluang menonton beberapa seleksi filem terbaik di Pawagam GSC antaranya 'GSC Mid Valley KL, GSC Pavillion KL, GSC 1 Utama KL, GSC Gurney Plaza, Penang, dan GSC Suria, Kota Kinabalu, Sabah'. 



Festival Seni Perancis @ Le Fench Festival 2017 antara program terbesar anjuran Alliance Francaise (AF) dan Kedutaan Perancis di Malaysia dengan sokongan Institut Francais & Martell serta Golden Screen Cinemas (GSC) sebagai platform dalam membawa Sinema Perancis melalui tayangan khas bagi 17 buah filem hebat, antaranya, 'The Fabulous Patars, The Summer Of All My Parents, The Stopover, Monsieur Chocolat, The Odyssey, One Man and his cow, A Bun In The Oven, 21 Nights With Pattie, Baden Baden, Phantom Boy, Our Futures, Rosalie Blum, Two Friends, The White Knights, The Cowboys, The Great Game dan Neither Heaven Nor Earth' . 








 


Peminat seni, budaya dan filem Perancis dijemput hadir menyaksikan acara tersebut di beberapa lokasi berdekatan anda. Sebarang info berkenaan Le French Festival 2017, sila layari www.lefrenchfestival.com.my

Foto oleh : Ruffey Rahman, OMS!. 

Le French Festival 2017 Trailer

Catat Ulasan

0 Ulasan