'bila awek cun.. jadi pontianak'.


Fuyoo. memang enjoy gile sape yang sudah menonton filem terbaru arahan James Lee ini. Bagi yang teragak-agak nak tengok atau tak, aku sarankan , 'pergi la tonton malam ini atau sekarang! sebab keseluruhan filem ini memang tidak mengecewakan!.

'Tolong Awek Aku Pontianak', terbitan produksi terunggul yang diberi nama 'Tayangan Unggul' telah memulakan tayangannya pada 7 Julai 2011 yang lalu. Filem seram romantik komedi ini dijayakan pelakon muda lagi kacak, Zahiril Adzim, pelakon seksi lagi menggoda, Sazzy Falak, Liyana Jasmay dan ramai lagi. Ia mengisahkan Bob ( Zahiril Adzim) seorang pemuda lurus bendul ( kadang-kadang comel jugak lakonannya, mantap!) yang bekerja di sebuah syarikat pengiklanan. Bob mempunyai seorang awek, Ina ( Faezah Elai) tetapi perhubungan mereka tidak kekal lama kerana Ina tidak menyukai Bob yang serba kekurangan. Bob mempunyai rakan baik, Pian ( Sufian Mohamed) yang amat memahami citarasa dan perangainya. Pada satu hari, Bob dan Pian telah berpindah masuk ke sebuah flat usang yang berpenunggu. Di situ, Bob bertemu dengan Maya ( Sazzy Falak) dan perkenalan mereka menimbulkan bibit-bibit cinta terlarang yang amat menyentuh perasaan. Pelbagai konflik dan insiden terjadi sehingga menemukan mereka pada satu jalan kembali yang tiada berkesudahannya. Apakah yang terjadi?. kenalah pi tengok sendiri ya..


Lakonan

Jika diteliti pada aspek lakonan keseluruhan para pelakon yang membintangi filem ini, aku boleh katakan ia terbaik!. Semua bintang dalam 'Tolong Awek Aku Pontianak' ini berjaya menghidupkan watak masing-masing, apatah lagi kemunculan Sazzy Falak sebagai Maya memberikan posisi menarik dalam dunia perfileman tempatan. Kenapa?. Entahlah.. Aku cuma teruja melihat wajah ayu Sazzy Falak yang begitu anggun dalam filem ini. Kiranya. 'awek cun' menjadi pontianak. Bayangkan kalau awek cun ni.. jadi pontianak?. Aku rasa korang sume suke kan?. hehehhe.. Ye lah.. janji cun.. betul tak?

Oh ya, yang menariknya lakonan Sufian Mohammed sebagai Pian ; iaitu kawan baik Bob. Kadang-kadang aku confuse kejap, apa hubungan Bob dengan Pian?. Dari segi dialog Pian terhadap Bob ( pada sesuatu babak) - seolah-olah ada sesuatu dalam hubungan mereka. Mesti korang cakap diorang gay kan?. Hahahaha. Bagi aku taklah., mungkin Pian menyayangi Bob macam adiknya kan.. Tapi apapun, lakonannya 'very sweet' sampai penonton kat sebelah aku ni boleh pandang muka kawan lelaki dia. Pas tu senyum. Kiranya.. mantapla lakonan mereka..



Mesej

Setiap filem mesti ada mesej ke?. Dalam filem ini, puas aku dok pikir apa mesej yang nak pengarahnya, James Lee sampaikan kepada penonton?. Aku cuma menganggap filem ini sebagai jenaka hiburan dalam Sinema Malaysia. Ia dibikin secara santai yang menghiburkan! Bagi anda yang mahu menonton tetapi dok fikir 'nak ke tak?'.. sampai check duit berulang kali dalam wallet tue.. aku sekali lagi cakap 'Tolong Awek Aku Pontianak'.. memang enjoy.. happening dan sesuai ditonton oleh semua lapisan masyarakat..


lupa pulak aku nak bagitau korang - lakonan Nurul dalam filem ini memang happening okay! menggoda pun ada! pi la tengok sendiri k...

p/s: simple je komen aku.. kali ini aku nak komen setiap filem agak santai ok.. jangan korang cakap aku tak de idea nak komen plak. sebab ini blog aku, aku punye sukelah nak tulis macam mana! hehehehe

sabor je lah

bagi yang tak de duit atau menunggu filem free kat finas, apa kata korang tonton trailer ni berulang kali.. ulang je sampai lebam.. hehehe


Catat Ulasan

0 Ulasan