Anugerah Skrin 2011 sangat membosankan!

Assalamualaikum..

Pekhabar? Lama jugak aku tak updated blog ni ye.. busy la katakan.. lagipun aku tak tau nak tulis ape.. kalau nak tulis mesti ada satu isu.. kalau tak nanti org cakap aku syok sendiri. By the way.. its my blog.. so aku punya suka lah nak tulis ape.

Oh ya, dalam kolum hari ni.. aku nak sentuh pasal Perjalanan Anugerah Skrin 2011 TV3 yang telah di adakan baru-baru ini bertempat di PWTC, Kuala Lumpur. Dari segi anugerah dan pemenangnya, aku no komen.. tapi apa yang aku nk cakap sedikit ialah 'perjalanan anugerah skrin' 2011 yang menampilkan dua pengacara sensasi iaitu ' Ally Iskandar dan Rozita Che Wan'. Gandingan 2 personaliti itu langsung tidak kena pada tempatnya. Ally dengan caranya, tapi Cik Ta ( Rozita Che Wan) hanya control ayu.. seolah-olah berada di pentas peragaan fesyen-fesyen artist. Sepatutnya pihak TV3 melalui Media Prima perlu memilih pengacara yang benar-benar tahu bagaimana nak mengendalikan sesuatu majlis yang cukup berprestij bukannya berada di pentas untuk SYOK SENDIRI!. Terus terang aku cakap.. aku bosan dengan Anugerah Skrin tahun ni. Nasib baik aku tak pergi.. kalau tak meradang la sesorang dalam Dewan PWTC tu ye gamaknya.

Aku bukan nak melenting, tapi aku mengharapkan setiap program atau majlis yang dianjurkan oleh sesebuah organisasi mahupun stesen tv itu perlu ada pembaharuan dari segi contentnya. Kalaulah Aznil Hj Nawawi dan Sarimah Ibrahim digandingkan dalam ASK 2011, aku pasti ASK 2011 akan menjadi Malam Anugerah yang pastinya hebat dan tidak membosankan.

Untuk Festival Filem Malaysia ke 24 (FFM24) yang bakal diadakan Malam Anugerahnya pada Disember 2011 nanti oleh Gafim, aku harap ia tak jadi macam ASK 2011 ni okay.. tolonglah pilih pengacaranya betul-betul bukan pilih pengacara ikut bajet. Kalau beginilah caranya, malam anugerah kita tak kemana.. ia tetap berada ditakuk lama..

Wallahuallam..
Tepuk Dada Tanya Selera.

Amy Ikram
Blogger.

Catat Ulasan

2 Ulasan

akuzle ayu berkata…
stujuk!! tp stesen itu depa pnya so depa buat ikut suka hati depalah tuh...
DanieL AdiE berkata…
malangnya, ianya tidak begitu menghiburkan..

Pihak penganjur boleh analise faktor-faktornya...