TEMUI GARIN NUGROHO DI FINAS MALAYSIA SECARA EKSLUSIF 15 DISEMBER 2012

'Soegija', filem ke-21, arahan sutradara terkenal dari Indonesia, Garin Nugroho akan ditayangkan buat pertama kalinya secara ekslusif di Finas (Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia), Kompleks Studio Merdeka, Jalan Hulu Kelang, Selangor. Filem yang telah menemui penonton di Indonesia sekitar Jun 2012 yang lepas antara filem wajib tonton untuk tahun 2012, merupakan filem Indonesia yang tidak ditayangkan di pawagam Malaysia. 


 Tayangan tertutup 'Soegija' itu turut menampilkan pengarahnya, Garin Nugroho dan beberapa karyawan filem lain yang khabarnya turut menyokong program yang dianjurkan. 'Soegija' memaparkan pergolakan keagamaan dalam nilai kehidupan manusia sejagat memberi fokus kepada nilai perjuangan yang mengambil latar cerita dari catatan harian tokoh pahlawan nasional Indonesia, Mgr. Soegijapranata. 

Filem yang ditulis naskhahnya oleh Armantono dan Garin Nugroho sendiri ini merupakan filem Indonesia yang menggunakan 4 bahasa pertuturan iaitu Jawa, Belanda, Jepang dan Indonesia. Dibikin dalam format filem, Soegija antara 21 naskhah filem Garin selepas Mata Tertutup, The Mirror Never Lies, Opera Jawa, Daun di atas Bantal, Puisi Tak Terkuburkan dan banyak lagi. 


Kepada peminat filem Indonesia, dan warga filem tempatan, dijemput hadir pada 15 Disember 2012 di Pawagam P.Ramlee, Finas bermula 9.00 pagi. Masuk adalah percuma.

p/s: Akan cuba menghadirinya kerana pada masa yang sama turut dijemput hadir ke Tayangan Perdana Filem Husin, Mon dan Jin Pakai Toncit di Ipoh, Perak. 

Catat Ulasan

0 Ulasan