'TERBAIK DARI LANGIT' FILEM MALAYSIA KE TOKYO!


'Terbaik dari Langit' arahan Nik Amir Mustapha, di mana skripnya ditulis oleh Redza Minhat merupakan antara filem tempatan yang berjaya menembusi pasaran antarabangsa. Bakal ditayangkan di pawagam tempatan mulai 25 Disember 2014, filem terbitan Astro Shaw bersama Playround Film itu telah tercalon di Festival Filem Antarabangsa Tokyo

Bakal beraksi dengan beberapa filem hebat di seluruh asia, 'Terbaik Dari Langit' atau 'Nova' akan dipertandingkan dalam kategori Asian Future di festival filem itu yang bakal di adakan pada 24 Oktober 2014. Menariknya, filem itu juga akan ditayangkan secara khas pada 28 Oktober 2014 ( 5.45 petang waktu Tokyo) dan 29 Oktober 2014 (1.20 petang waktu Tokyo). 


Dibintangi oleh Bront Palarae, Iedil Putra, Megat Sharizal, Amerul Affendi, Nadiya Nisaa, Sharifah Armani dan Siti Saleha , 'Terbaik Dari Langit' itu merupakan sebuah cerita yang agak menarik mengenai penggembaraan dalam menghasilkan sesebuah filem. Pelbagai suka dan duka terkandung dalam sebuah karya hebat yang tentunya akan menjadi perhatian dan ingatan segenap warga filem.

Sebelum 'Terbaik dari Langit',  di festival yang sama, filem arahan Yasmin Ahmad, Sepet pernah memenangi Filem Asia Terbaik pada 2005 dan Muallaf (Anugerah Khas Juri) pada 2008. Yasmin turut menerima Anugerah Khas Pencapaian Sepanjang Hayat pada 2009.


Walau apapun yang terjadi, saya percaya filem 'Terbaik dari Langit / Nova' ini akan mengharumkan nama Malaysia dan membawa pulang salah satu anugerah yang mungkin boleh dibanggakan sebagai pembikin filem.




Catat Ulasan

0 Ulasan