MALAM AMAL NOSTALGIA LAGENDA IMBAU KENANGAN 4 BINTANG LEGENDA SENI SUARA TANAH AIR

Walaupun kita masih belum menang, namun pandemik Covid-19 harus dilihat dari sudut positif. Penganjuran acara hiburan samada tayangan filem mahupun konsert secara kecil-kecilan sehinggalah besar-besaran menjadi titik tolak kepada usaha pelbagai produksi dalam dan luar negara bagi menterjemahkan seni dalam konteks visual mahupun persembahan. 

Sebagai alternatif bagi membawa seni muzik ke satu tahap yang lebih baik, Persatuan Karyawan Malaysia dan NERV Global pada 22 September lepas telah menandatangani perjanjian memorandum kerjasama antara dua pihak bagi menganjurkan 'Malam Amal Nostalgia Lagenda'. Bakal berlangsung pada 15 Oktober 2022 di Kelab Golf Diraja Perak, Malam Amal Nostalgia Lagenda tersebut akan menampilkan beberapa bintang hebat seni suara tanah air, antaranya Zur Eda, Fredo Flybaits, Shuib Freedom, Jay Jay Carefree dan penampilan istimewa Iqa Nasra Mentor 5 serta Datin Maylene Yong. 



Majlis amal yang dijangka akan dihadiri oleh 600 hadirin di mana manjoritinya merupakan para usahawan tempatan, syarikat GLC dan agensi penyokong industri keusahawanan negara ini juga mampu menarik minat mereka dalam memberi peluang kepada para artis legenda ini untuk mengadakan persembahan di majlis-majlis korporat dan sosial anjuran organisasi dan rangkaian niaga mereka. 

Ketika berucap semasa menandatangi MOU tersebut, Dato' Freddie Fernandez, Presiden Karyawan menyifatkan pemilihan 4 bintang legenda tersebut untuk beraksi di Malam Amal Nostalgia Lagenda itu adalah kerana mereka merupakan idola sepanjang zaman yang mampu memberikan inspirasi menerusi kehebatan suara, keasyikan melodi dan keindahan lirik yang membekas di dalam hati sanubari para pendengar sehingga kini. 

Menarik dan istimewanya malam amal tersebut nanti adalah dengan kehadiran eksklusif Duli Yang Amat Mulia Raja Di Hilir Perak dan Duli Yang Amat Mulia Raja Puan Muda Perak. Disamping itu, malam amal tersebut nanti juga akan menampilkan 'penganugerahan khas' kepada beberapa penerima Anugerah United Entrepreneurs Awards (UEA) berdasarkan rekod kecemerlangan dalam menyokong ekosistem keusahawanan nasional. Pemilihan penerima anugerah berprestij tinggi ini dilaksanakan oleh Panel Penasihat yang dianggotai oleh empat Presiden NGO Keusahawanan dan dipengerusikan oleh seorang Profesor Kepimpinan, Perniagaan Keluarga, Inovasi dan Keusahawanan yang juga merupakan Pengarah Akademi Keusahawanan institusi pengajian tinggi tempatan yang tersohor.


Malam Amal Nostalgia Lagenda yang akan berlangsung 15 Oktober depan, mengalu-alukan kedatangan peminat muzik dan para usahawan tempatan, di mana jualan bagi tiket masuk adalah secara meja tempat duduk di mana harga jualan bermula dari RM2,000 sehinggalah mencecah RM10,000 bagi kedudukan 12 meja hingga satu meja eksklusif. Bagi yang berminat, anda bolehlah menghubungi Talian Hotline di 016 867 1277. 

                                                                 Disiarkan pada: 25 September 2022 @ 2.22 pagi


Catat Ulasan

0 Ulasan