TIKET KONSERT NEW BOYZ SEJARAH MUNGKIN BERULANG LARIS TERJUAL?

Pernah mencipta fenomena luar biasa pada awal kemunculannya pada tahun 1998, sehingga mencipta rekod  jualan album melebihi 100 ribu unit, kumpulan muzik New Boyz pernah menggegarkan industri muzik suatu ketika dahulu. Dikenali menerusi lagu 'Sejarah Mungkin Berulang, Meraung, Norkia, Hanya Tinggal Sejarah' dan banyak lagi, kumpulan yang dianggotai 6 orang anak muda itu terdiri daripada Tomok, Jay, Zimi, Syuk, Along, Yazid' dan kemasukan Zack, Rizz, dan Ristoe kemudiannya berjaya meletakkan New Boyz sebagai sebuah kumpulan muzik remaja yang popular ketika itu.

Sebagai menghargai peminat yang selama ini setia dengan mereka, Tomok atau Shah Indrawan Ismail, 38,  dalam satu kenyataan mengumumkan penganjuran 'Konsert New Boyz Sejarah Mungkin Berulang' akan diadakan pada 10 dan 11 Februari 2023. Memilih lokasi di Theatre PJ Pac, Bandar Utama, Selangor konsert yang julung kali itu bakal menyaksikan Tomok dan New Boyz bakal beraksi setelah hampir 20 tahun tidak muncul di pentas persembahan.

Tomok yang merupakan Bintang Gegar Vaganza Musim ke-9 itu turut teruja menantikan konsert yang bakal mereka persembahkan itu. Walaupun baru beberapa jam mengumumkan konsert tersebut, penjualan tiket secara dalam talian yang bermula Isnin lepas terjual hampir 1,500 unit dan penambahan hari seperti yang dimohon oleh segelintir peminat akan dipertimbangkan. 

Walaupun sedikit bimbang akan penganjuran konsert itu, namun Tomok optimis mengatakan mereka telah membuat persiapan rapi walaupun detik konsert berbaki lagi dua bulan. Namun, bagi mereka yang rindukan saat-saat dan detik era tahun 1990-an hingga 2000 menerusi lagu-lagu tangkap leleh nyanyian New Boyz, mungkin tidak sabar untuk menyaksikan persembahan eksklusif mereka ini. Menghasilkan 6 buah album studio antaranya, Sejarah Mungkin Berulang (1999), Akur (2000), Wirama (2001), Inspirasi (2002), Bermulanya Satu Evolusi (2005), dan Semula Padaku (2007), New Boyz antara kumpulan muzik di Malaysia yang pernah dibenci gara-gara vokalisnya Tomok yang pernah digilai peminat remaja wanita setiap kali membuat persembahan. 

Konsert New Boyz Sejarah Mungkin Berulang yang bakal berlangsung pada Februari 2023 nanti adalah persembahan pembukaan New Boyz dalam kalendar seni mereka menjelang abad ke-23. 

Catat Ulasan

0 Ulasan