EMI MUSIC KINI KEMBALI BERWAJAH BAHARU

Jika anda membesar dengan lagu-lagu nyanyian Allahyarham Datuk Sudirman Arshad, Tan Sri P.Ramlee, Uji Rashid, Datuk Sharifah Aini, Datuk Ahmad Jais, Datuk Dj Dave, Aishah dan ramai lagi, tentunya anda mengingati EMI Music, antara syarikat label rakaman antarabangsa yang telah melahirkan ramai penyanyi, penggubah lagu, dan penulis lirik dengan pelbagai karya yang boleh disifatkan sebagai 'malar segar'. EMI Music di Malaysia menghentikan operasi sebagai syarikat tunggal pada September 2008 kemudian menyertai Universal Music Group pada 2014, dan kini kembali berwajah baharu bagi membuka lembaran 2023 dengan nama EMI Music.

Ketua EMI yang baru, Adib Hamdi, 30, berkata, dia teruja ditawarkan peluang itu daripada Universal Music Malaysia untuk membentuk EMI Music Malaysia (EMI) sebagai satu entiti tunggal dalam misi mengembalikan semula kegemilangannya dengan pendekatan lebih segar. Dia yang memulakan tugasnya sejak November tahun lalu sudah tujuh tahun terbabit dalam industri hiburan tampatan. Antaranya bersama World Peace Entertainment dan XO House. 

"Rugi kalau saya tak menceburi dalam bidang korporat. Saya percaya dengan EMI, corak fikiran tempatan yang bagus, bajet lebih, saya boleh. Saya ada berborak mengenai ini dengan rakan industri seperti Ezra Kong dan Mike Chan.

Amy Ikram by wajib tonton

Catat Ulasan

0 Ulasan