Replika Red Carpet untuk Festival Filem Malaysia ke 24, 2011?


Gambar di atas dirakamkan di Memorial Tun Hussein Onn, Kuala Lumpur. Memorial ini menempatkan pelbagai barang kepunyaan Tun Hussein Onn, semasa menjadi Perdana Menteri Malaysia yang ke-3. Di sini anda boleh menyaksikan pelbagai barang peribadi Tun Hussein Onn secara ekslusif. Dalam berjalan-jalan di setiap sudut dan ruang memorial ini, saya cukup tertarik dengan replika red carpet yang terdapat dalam Memorial Tun Hussein Onn ini. Replika ini dilengkapi dengan gulungan filem yang memutarkan klip video Tun Hussein Onn semasa pemerintahannya sehinggalah kepada pemergiannya pada 29 Mei 1990.



Saya ingin mencadangkan kepada pihak FINAS atau pihak penganjur FFM 24, 2011 akan datang supaya menjadikan replika ini sebagai contoh untuk acara Red Carpet di Malam Anugerah Festival Filem Malaysia 2011 nanti. Saya percaya dengan replika seperti ini akan menjadikan FFM 24 sebagai pesta filem Malaysia yang cukup di segani.

p/s: Mengharapkan FFM 24 berubah menjadi lebih gah. Tukarlah pengacaranya, Tak suka dengan cara pengacara RTM tue. Biar seorang atau 2 pengacara aje. Jika Aznil dan Sarimah Ibrahim menjadi hosnya.. tentunya akan meletup dan gah!!!. Jangan kerana taksub akan konsep Satu Malaysia.. diketepikan cara menjadikan FFM 24 lebih komersial..

Nak tengok barang-barang yang menarik lagi.. datang la ke Memorial Tun Hussein Onn, Kuala Lumpur sekarang!!. Memorial ini milik Arkib Negara Malaysia..

Catat Ulasan

0 Ulasan