'Cuti Cuti Cinta... gagal sebagai sebuah cerita menarik!!


Dalam banyak-banyak filem terbitan Metrowealth, hanya satu filem sahaja yang dapat aku kategorikan sebagai karya 'biasa' yang langsung tidak menarik untuk ditonton di pawagam. Bukan memboikot atau mengutuk, tetapi Cuti Cuti Cinta arahan Ahmad Idham ini membuatkan aku berfikir dua kali, 'apakah motif lakonan Azizah Mahzan dan Zaibo', yang memegang watak sebagai Tan Seri Zaini dan Puan Seri Salmah. Lakonan mereka berdua seolah-olah memaksa aku dan teman yang lain merasai kebodohannya kerana watak yang dilakonkan mereka begitu jelek. Mungkinkah itu kehendak pengarahnya?. Persoalan yang bermain di minda aku adalah, kenapa lakonan mereka sebegitu, apatah lagi lakonan Zack Zaidi yang juga terpesong pada arah yang sama. Cuma, hanya watak yang dilakonkan Cat Farish sebagai Encik Mahmood yang berpewatakkan lembut menjadi penyelamat pada Cuti Cuti Cinta yang akan masuk panggung bermula 21 Oktober 2010. Dijayakan juga oleh ahli kumpulan Fabulous Cats, Cuti Cuti Cinta dapat dikategorikan sebagai karya romantik komedi 2010 yang 'kurang ummphnya'. Jika anda suka.. saya tak boleh paksa anda. Tepuk dada tanya selera.


** Aku malas nak review panjang-panjang sebab filem ini agak biasa dan ia gagal sebagai sebuah cerita menarik** Pi la tengok sendiri okay**

p/s: Jangan lupa Tayangan Perdana ESTET dan 2 ALAM malam ini di The Curve Damansara selepas FFM 23 Launching Nights. Semua teman media dijemput hadir..

Catat Ulasan

0 Ulasan